Måndagmorgon tjalalala...

Så har man kommit hem från Spanien, det är måndagmorgon och jag ska strax cykla till jobbet igen. Denna dag började inte speciellt bra. Bestämde mig för att cykla och handla kvällens middag och när jag genar över en gångbana för att komma över ett övergångsställ står det en RABIAT kärring där.
 
Jag citerar den rabiata kärringen...
 
DEN HÄR ÄR EN GÅNGBANA FÖR I HELVETE. LÄR DIG DITT FORDON.
 
Det ekade över hela Ekeby, så högt skrek hon. Jag bad om ursäkt men det dög inte ska ni veta. Hon satte upp handen och stoppade min cykel och fortsatte gorma en millimeter från mitt ansikte...
 
DU ÄR SÅ JÄVLA DUM I HUVUDET. LÄR DIG DITT FORDON JAG HAR BLIVIT PÅKÖRD EN GÅNG!
 
Jag bad ännu en gång om ursäkt och sa att det var tråkigt att hon blivit påkörd men hon fortsatte gorma och släppte inte förbi mig. Sluta skrik och släpp förbi mig försökte jag men icke, hon höll kvar mig. Var en sekund från att skrika tillbaka att hon verkade ha slagit huvudet JÄVLIGT hårt efter den där olyckan men då såg jag i hennes ögon att hon var psykopat. Och jag menar man skriker inte på en psykopat.
 
Specciellt inte när man precis kommit hem från Spanien och för en gång skull har blivit brun. Men vill ju liksom inte bli mördad BRUN. Så waste of soltimmar liksom.
 
Så jag knep igen käften, tog mig förbi medans den rabiata kärriningen forsatte gapa efter mig.
 
Och ja nu ska jag cykla tillbaka till jobbet efter semestern...
 
Bildresultat för happy day gif
 
 
Ha en bra måndag....

Kommentera här: