Saker jag tänkt på sen jag sist behagade att blogga....

1. Varför heter det isbergssallat? Vaddå sallaT? Det heter SallaD, inget annat make sense!
 
2. Om grannen har en tvätttid, låt oss säga kl 16 men fortfarande inte dykt upp kl 18, är det ok att sno tiden då?
 
3. Om en gäst stormar in i restaurangen utan att ens vända blicken mot mig som servitris, vägra heja och sen bara slå sig ner vid ett bord, är det okej för mig att ljuga då och säga att just det bordet är bokat, bara för att?
 
4.  Är mars en vårmånad?
 
5. Har Ikeas värmeljus blivit sämre? Har dom dragit in på....stearin?
 
Sist på listan på saker jag tänkt på sen jag behagade blogga sist...
 
6. Vad i helvete ska jag blogga om!
 
 
Bildresultat för thinking gif
 
 
 
Ja och det här blev resultatet, Kul. Jul.

Kommentarer:

1 Lina:

Svar på frågan om tvättstugan; Ja absolut. Man brukar väl ha 15-30 min på sig, sen är det fritt fram för vem som helst att ta tiden.
Svar på restaurangfrågan; JA för fan! Kan man inte bete sig som folk så får man lära sig the hard way.

2 Peggy:

1)Håller med - sallad rätt och slätt räcker.
2)Naturligtvis kan du sno den då!
3)20 mars är det vårdagjämning - så i slutet av mars kanske vi kan våga hoppas!
4)IKEA:s värmeljus består av 0% stearin, bara paraffin. ICA säljer DUNI-värmeljus som består av 100% stearin!
5)Blogga på om ditt liv; ditt jobb, fritid, fester, din fina son och resten av familjen, resa(or)som är på gång! Med andra ord fortsätt som vanligt!!

3 Sandra :

Sallad är det samlade namnet på olika, oftast kalla maträtter som bereds på olika sorters gröna blad med varierande tillbehör och ofta äts med någon typ av syrlig sås, typ vinägrett-, gräddfil- eller oljesås.

Och själva grönsaken heter sallat därav isbergssallat, huvudsallat.

Kommentera här: