Jobb och engelsk buljong...

Sorry för den totala radiotystnaden från min sida, har liksom inte haft tid att blogga. Eller vad snackar jag om, tid har jag haft men jag har spenderat den på annat bara. Tex har jag jobbat.
 
Appropå jobba, det är ju tradition i restaurangbranchen att man ska driva med den som är ny på jobbet och igår försökte kockfan med just detta på mig. Han bah....åh engelska buljongen är slut kan du fixa det, det är bråttom. Tydligen är det  bara hett vatten som man lurar någon stackare att göra. Men här gick han bet kan jag lova för jag bah...engelsk buljong? Det får du väl för i helvete fixa själv, jag kan inte ens koka ägg...sen stegade jag argt därifrån. 
 
Stackarn hade ju ingen aning om att det var DEN BITTRA SERVITRISEN han hade att göra med. Alltså sjukt dåligt skämt förövrigt. Tacka vet jag på min tid, då lurade kockarna folk med att
 
* Lura in praktikanter i frysrummet för att vispa is. Kom ihåg när jag jobbade på Camel Club och hittade en stackars kille i frysrummet med dunjacka på sig, i full färd att vispa is.
 
* Skicka iväg servisen för att köpa flensost. När jag jobbade på Le Parc skickades en stackars servitris till Ica Luthagens chark för att beställa...flensost. Hahaha!
 
* Gå till Fyrisån för att hämta å-vatten till fisken. Vet inte hur många stackare som traskat iväg med hinken dinglades i handen för att hämta lite friskt fräscht åvatten. 
 
* Lura den nya att springa till grannkrogen för att låna ett ögonmått.
 
 
Alltså engelsk buljong....
 
 
 
Bildresultat för shaking head gif

Kommentarer:

1 Jeanette:

😂😂😂 men vilka hemska spratt ni har i er bransch! Jag hade typ gått på alla utom flensosten.... 😜

2 Jeanette:

Älskar i övrigt dina rörliga bilder!!!!! 👍👍👍

Kommentera här: