Uppdatering om ett par skitfötter...

Jag har ju som ni vet Psoriasis under fötterna. Jag har varit hos husläkaren några gånger som skrivit ut kortison på kortison men ingenting har funkat. Men så beställde min chef en salva från Skogsapoteket...
 
 
Såhär ser den ut. Alltså först trodde jag att det bara var blaha blaha men det visade sig att det funkade! Alla mina sprickor har nu börjat läka och jag kan äntligen GÅ på mina fötter utan att det gör ont. Att jag luktar sjuuuukt mycket kåda när jag använder den är en annan femma. Skulle jag möta en hund när jag här salvan på fötterna hade den lätt kunnat missta mig för ett träd och lyft på benet för att pinka på mä!
 
 
 
Sen har jag ju äntligen varit hos hudläkaren också. Det hela är ganska sjukt då han sa precis tvärtom mot vad min husläkare sagt. Tex så tjatade min husläkare om att jag måste fila mina fötter. Jag har försökt protestera eftersom allt bara blir värre då och mina fötter spricker men han sa, jag citerar...nu måste du tänka lite själv...du måste ju få bort den där huden och det gör du med fil.
 
 
Som jag spruckit.
 
Men hudläkaren sa att jag absolut inte ska fila, då blir det bara värre. Jo tack kan du ringa och säga det till min husläkare också!
 
 
Skitsamma, nu har jag fått proffshjälp och utskrivet feta salvor och ett kortison som ska börja användas först när allt läkt och den tjocka huden är borta. Innan tar inte kortisonen.
 
 
Ett tag tänkte jag på riktigt be att få en rullstol utskriven eftersom jag inte kunde gå men nu ser allt ut att lösa sig. Det gör ju alltid det som man brukar säga=)
 
 
Mvh en happy bitter servitris med happy feets=)

Kommentarer:

1 Nina:

Men faaan vad skönt för dig!! :)
Jadu husläkare & psoriasis är inte heeelt kompatibla :(

Själv är jag nästan symtomfri från min pso!! Så underbart.

Ha en fortsatt bra sommar!

/Nina

2 Classe:

Asså husläkaren!?!? 😳
Vilken tomte! 😡

3 Carina:

Nina: men fasiken vad skönt för dig, hoppas det fortsätter så😊 Ha en skön sommar😘

Classe: haha ja men till hans försvar ville han verkligen hjälpa till, vi tom googlade tillsammans vad man kunde göra åt psoriasis😂 Husläkare alltså😊

4 emma:

Gå till Pan på akupunktur, väderkvarnsgatan i stan... han inte bara lindrar utan botar :)))

Kommentera här: