Att sitta i förhör...

Idag var Theodor hos tandläkaren och det gick sådär för mig,  ja för mig, för Theodor gick det utmärkt, herregud han behöver ju bara ligga där och gapa, big deal liksom.
 
Själv fick man ju genomgå polisförhöret, eller förlåt, tandläkarförhöret menar jag.
 
Låt mig dela med mig av det:
 
Tandläkare: Hur ofta borstar han tänderna då?
 
Jag: Varje dag.
 
Tandläkare: Mmm men hur många gånger om dagen?
 
Jag: Morgon och kväll...
 
får en blick av tandläkaren...
 
Jag: Eller varje kväll iallafall, ibland slarvar vi på mornarna.
 
Tandläkare: Hur många dagar i veckan slarvar ni på mornarna då?
 
Jag: Två kanske...
 
Får en blick av tandläkaren...
 
Jag: Eller tre kanske, ja tre typ...harklar mig och börjar svettas.
 
Tandläkare: Hur ofta äter han godis då?
 
Jag: två gånger i veckan kanske...
 
får ingen blick av tandläkaren mer blir rädd att hon ska hämta en lögndetektor så jag ändrar mig...
 
Jag: Eller ja...tre...kanske.
 
Tandläkare: Mmm lördagsgodis är bra.
 
Jag: Såklart...harklar mig och ångrar att jag inte tog av mig dunjackan...
 
Tandläkare: Vem borstar tänderna på honom?
 
Jag: Det gör jag...och hans pappa! 
 
åt helvete med uttrycket "golare har inga polare"  
 
Tandläkare: Ok, ni har slarvat lite längst bak, kom så ska jag visa hur man lättast kommer åt där.
 
Jag: Okej...flyger upp ur stolen och stirrar ner i Theodors gap, nickar ihärdigt och försöker se ut som en person som kommer borsta sin sons bakre tänder utan anmärkning hädanefter.
 
 
Tandläkare: Sådärja Theodor då var vi klara, dina tänder var jättefina och vad duktig du var.
 
Theodor: Tack=))
 
Men vad i helvete!!! Han har ju bara legat där och gapat. Själv har man liksom genomgått ett förhör som tom Gunvald Larsson skulle bli imponerad av! 
 
 
 
Ett klistermärke och en tandborste fick han också. Det är ingen hejd på orättvisorna ibland.
 

Kommentarer:

1 Camilla :

Ha ha, galet hur de kan få oss att känna oss dumma. Vår tandläkare ställde alla frågor direkt till Isabelle, men jag hade tur, hon svarade bra på alla frågor.

2 Carina:

Haha ja det är sjukt, lysrören i taket är inte till för att dom ska se bättre in i barnens munnar, dom är garanterat till för att syna småbarnsföräldrar😆

Kommentera här: