Kom inte hit det luktar....

Hade en disskussion med några vänner för ett tag sen som jag skulle vilja ta upp med er. Mina vänner som vi låter vara anonyma fiser inför sina partners.
 
Helt normalt menar dom. Själv skulle jag aldrig fisa inför Robin, skulle dö skämsdöden och det skulle hända. Men herregud Carina ni har ju varit tillsammans i 14 år, vart fiser du då frågade dom. Ja inne på toaletten kanske?
 
 
Iallafall påstod dom att dom flesta par pruttar och fiser hej vilt framför varandra, eller ja dom kanske inte sa hej vilt men typ. Aldrig i livet att dom flesta par gör det sa jag. Så då bestämde vi oss för att fråga er, för att se vilka som har rätt.
 
 
Min fråga lyder alltså på fullt allvar:
 
Släpper ni väder inför er partner?
 
 
Och ja ni får vara anonyma;))
 
Dricker lite vatten så länge och inväntar era svar.....

Kommentarer:

1 Nathalie:

Absolut inte! Håller helt med dig där :)

2 Anonym:

Nix ;)

3 Petra:

Näää. Men varför har jag faktiskt aldrig speluerat i :)

4 Anonym:

Det är nog ganska vanligt efter en tid! Men man kanske inte gör det så demonstrativt direkt! ;-)
Bättre det än att gå runt och ha ont i magen. Då blir det nog dålig stämning!

5 Anonym:

Självklart ska man kunna fisa inför sin partner, det är inte bra att gå omkring och hålla fast den stackaren. Ut mét bara.

6 emma:

Det gör vi. Men det är ju inte direkt så att vi söker upp varandra och ställer oss o fiser så att säga. Kan jag så går jag iväg till ett annat rum. Men ibland händer det ju men jag skäms absolut inte!

7 Anonym:

Jag smyger gärna in på toa, men min kärlek är väldigt öppen med detta.... ;)

8 linda:

inte jag men min kille verkar inte tycka det är pinsamt alls,är det en luktfri kan jag nog skratta samtidigt som jag skäller ut han, men är det en riktig äggjävel då blir jag äcklad

9 hemliga gästen:

nej... har nog bara blivit så... Klart att det inte är hela världen OM man skulle råka släppa en, men men

10 Angelina:

Jajamensan, bara en dåre håller sitt väder var det någon som sa en gång! Här fiser vi när det trycker på både min sambo och jag. ;-D

11 Malin:

Jag fiser ofta och mycket. Utan problem framför min sambo. Han däremot skulle aldrig ens tänka tanken att fisa ens nära mig. Han gör sånt på toaletten. Tråkigt va =)

12 Lisa:

Absolut inte, håller fullständigt med dig här.

13 Johanna:

Vi fiser när det trycket på ;) MEN, matbordet och under täcket är förbjudet område :)

14 Anonym:

Haha! Här luftar vi fritt! ;)

15 Sandra:

Både jag & min kille Fiser/fjärtar inför varandra ;) båda garvar åt det & ju värre de luktar desto roligare tycker han ;)

Och för den delen så fiser/fjärtar man i sömnen så mot förmodan har nog partnern i fråga om den varit vaken någon gång hört dig fisa ;p

16 Karin:

Håller med Johanna, haha!
Jag försöker gå iväg när det trycker på va, men med en störig mage är det inte alltid jag orkar.. Och han gillar läget, som tur är! =P

17 Sickan:

Näru!!! Sju år har vi vart ihop å det kommer icke på fråga!

18 Hella:

Vi gör det.

19 Diana:

Haha vilka roliga svar!
Men nej, vi gör det INTE heller. :)

20 Ullis:

Det skulle jag aldrig göra!

21 Marie:

Låt det komma ur alla spjäll !! Självklart gör vi de ! Måste hålla skiten ifrån sig !

22 hemlig:

Jag skulle ALDRIG göra det med flit och skulle det smita ut en skulle jag skämmas ihjäl...! Har jag ont i magen när jag ska somna hoppas jag att jag inte kommer släppa mig när jag sover....

23 Sofie Lindberg:

Äh släpp på bara! När jag hade varit ihop med mitt ex i 6 månader så sa jag ''Spring ifatt den om du kan'' sen vart jag singel.... :P

24 Sofia:

Efter två förlossningar, uppvuxen med typ bara killar/män/karlar, CP mage, så ja, ABSOLUT, tyvärr!
Skulle jag hålla mig skulle det direkt resultera i att jag skulle vara förstoppad i MINSTA två dagar...på riktigt!

25 Freddis:

Är det bara jag som har en sambo som släpper en fanfar på morgonen när han gör sin morgonpiss? HAHAHAHAH!!!

26 Anonym:

Klart man är öppen inför varandra.

27 Maria O:

Jag arbetar på det kan jag säga. Innan har jag inte alls haft några problem med det. Men det bara GÅR inte nu... Lyckats med några smygisar och blir lika besviken varje gång det inte låter. Vill ju komma över denna skräck...!! Ha ha ha

28 Sofia:

Absolut, håller inte inne!

29 Pehtra:

ALDRIG I LIVET!!!! Fyfan!!

30 Steph:

Sofia, menar du att du har en Spastisk, Ataktisk eller en Dyskinetisk mage?
Så vitt jag vet så sitter en cp-skada i hjärnan, men din hjärna kanske sitter i magen?

Jag har själv en dotter med en cp-skada som hon fick i samband med förlossningen(pga barnmorskan inte vågade väcka läkaren som låg och sov..) och min dotter fick kraftigt syrebrist på över 30 min.

Jag är fruktansvärt trött på vuxna (?) människor som använder sig av ordet cp på fel sätt.

Att säga att något är cp är helt ok, tydligen men tänk om man istället skulle byta ut ordet cp mot cancer. "cancermage", "cancertelefon", "cancerdator", "du är helt cancer"?
Tror inte att många skulle våga det, "för cancer är ju så hemskt".

Tänk till en gång extra innan du använder ordet cp.

31 Carina :

Steph: Åh vad ledsen jag blir för er skull och hur barnmorskan agerade=(

Till Sofias försvar vill jag säga att hon är en urgullig tjej och jag är helt säker på att hon bara uttryckte sig klumpigt och inte alls menade något illa. Men det är självklart ingen ursäkt. Hoppas många läser denna kommentar och tänker efter nästa gång dom hör/säger ordet. Jag kommer definitivt göra det.

Kram till er.

32 Malin:

jag skulle vilja svara nej, men de kommer ju utan förvarning som små otrevliga "överraskningar", så vad göra? =) så svaret är ja, det gör jag!

33 Anonym:

såg att omröstningen var avslutad men ville ändå slänga in en röst.
NEJ NEJ OCH ÅTER NEJ, vi fiser inte inför varandra. sju års relation och hittills inga (eller åtminstone i särskilt många) pruttar inför varandra.
:)

Kommentera här: