söndag


Morrn morrn. Nu ska jag dra till lilla Annies dop. Mys pys. Minns det som igår när jag själv döpte mig..nej nej jag har inget superduper minne från när jag var spädbarn. Nix pix. Jag döpte mig när jag var 15 år för att få konfirmera mig. Och konfirmera mig gjorde jag högst troligt för att få fina presenter.

Hur som helst ringde prällen dagen innan dopet och sa att jag inte kunde döpa mig till Carina Ahlström. Jag hette tydligen Karlsson. Det hade jag gjort i 15 år utan att veta om det. Det är sant. Min mamma heter nämligen Karlsson och mina föräldrar hade glömt den lilla detaljen att ändra min efternamn till pappas. Jahaja.

Efter mycket om och men fick jag iallafall heta Ahlström, döpa mig i kyrkan, konfimera mig, få fina presenter och bli frälst...öhhh. Slutet gott allting gott.

Men nu var det lilla Annies dop ja. Moooot Örsundsbro.

Kommentera här: