Nä men det är lugnt, jag tar nästa buss!

Alltså jag blir så förbannad. Idag när jag stod och väntade på bussen till jobbet blåste busschauffören rakt förbi mig. IGEN. Det är så jäkla snopet när det händer. Speciellt när det är mitt på blanka dagen och ljust ute.
 
HALLÅ ÄR JAG OSYNLIG?!
 
 
Mamma som var med menade på att vi kanske stod för stilla. Eh..stod för stilla? JAG HOPPADE JU FÖRIHELSKOTTA UPP OCH NER OCH VEVADE MED ARMARNA!
 
Vad mer begär busschaufföerna? Att man dansar Riverdance längst hela hållplatsen? Hoppar ut i vägen? Använder laserstrålar? Men säg bara så lovar att följa reglerna, bara ni plockar upp mä goddammit!
 
 
När jag blir stor ska jag bo någonstans där man inte alls behöver åka buss. Det skulle ju kunna vara en ide att ta körkort också men sluta tjata om det nu!
 
 
Tänker köra  med denna nästa gång jag blir påsläppt på bussen!

Kommentarer:

1 Anonym:

Man blir så förb... Har hänt min 13-åring oxå som står vid Säva, trots reflexväst o ficklampa har bussjäveln bara åkt förbi. Tror inte det räcker med riverdance heller, dom orkar väl inte stanna!! Suck 👿👿

2 Emma :

Vad säger bolaget då?Kräv 1 års gratis åkning,MINST!!!☺

3 Carina:

Anonym: ja men börjar ju undra om dom inte orkar stanna, bussschuffören stirrade liksom bara rakt fram när jag hoppade och viftade med armarna😡 Säva? Undra om det inte är samma buss som jag åker med då? Enköpingsbussen? Eller är jag helt ute och cyklar?

Emma: jag vågar inte ringa och klaga så bolaget säger mest ingenting😆 men ja borde fanimej få frikort på bussfan! 😊

4 Anonym:

Japp det är enköpingsbussen!

Kommentera här: