Det lönar sig att ha en bonnjävel som granne...

Så var man hjälte i nya bostadsområdet då. DET ÄR SANT. Senast idag stod grannen i fönstret mitt emot mig och gjorde "tacksamhetstecken" dvs la händerna för bröstet och bugade lätt. DET ÄR SANT.

 
Vi tar det från början.
 
I söndags när jag vaknade såg jag att vardagsrumsfönstret i radhuset mitt emot var öppet, jo sånt där uppfattar jag väldigt snabbt då jag bott på landä alldeles för länge och fortfarande har "fönstergluttning" i blodet. 
 
Iallafall, kl var väl runt 08.30 och jag  kände att det var så skumt att fönstret var öppet på vid gavel. Vem fan vädrar vid den tiden, i minusgrader?
 
Jaja man kan ju inte ringa polisen för att grannens fönster är öppet tänkte jag så jag bestämde mig för att avvakta. 
 
Men när kl blev 10 och inte en människa setts i huset och fönstret fortfarande var öppet tog jag tag i det hela. Dvs spatserade över till grannarna och konstaterade att inga var hemma, knackade på dörren precis brevid och berättade att deras grannes fönster var öppet och ingen är hemma. Han kände dom och lovade att kolla upp det hela.
 
 
På vägen tillbaka till min lägenhet upptäckte jag att deras altanfönster var sönderslagen också.
 
VILKEN JÄKLA KRIMINALSPANARE MAN ÄR!
 
Så jag klampade tillbaka till grannes granne och förtäljde detta också varav han kontaktade dom som bodde i huset och polisen.
 
Jodå så idag stod min granne, som haft inbrott (lider som fanken med dom) och gjorde tacksamhetstecken mot mig genom sitt fönster, mot tjejen som har koll i området, hon som ni numera kan kalla "Ove" som i "En man som heter Ove".
 
 
Den stora frågan är nu, tror ni dom kommer resa en staty i området i mitt namn?
 
 
Tänker mig något i stil med detta? Minus snoppen då.
 
 
Aja som lever får se.

Kommentarer:

1 Jeanette:

Jahaja... är du inte livrädd i ghettot nu?! 😬

2 Carina:

Hahaha såååå sjukt, är livrädd för vildsvinen i Skäris sen följer dom efter mig till stan, är livrädd för inbrottstjuvar i Skäris sen följer dom efter mig stan. Det går bra nu! Hahaha ;)))

Kommentera här: