Stan vs landä...

Ok nu har jag flyttat från hus på landä till lägenhet i stan och har bott här 1 månad så jag tänkte göra en lista, vad är skillnaden, var trivs jag bäst?
 
PLUS FÖR STAN.
 
Herregud vad allt är nära! Jag bara älskar när Robin bah....faaaan det är slut på salt...och jag bah...nemes problemas, jag kilar ner till affären. Att KILA ner till affären gick inte i Skäris så att säga.
 
Jag kan gå till jobbet. Det tar en en halvtimme men jag kan GÅ. HEJ DÅ lantbuss-tjurigas-i-stan-fucking-chaufförer!
 
Min lägenhet är så fin att man BAXNAR! Jag älskar den. Den är så fin att jag vill nypa mig i armen för att se att jag inte drömmer varje gång jag vaknar! 
 
Plus för hus på landä..
 
Man har egen tvättstuga. Här i stan tvättar jag i gemensam tvättstuga i källaren och folk är inte kloka i hövve. På den här korta tiden jag bott här har folk redan snott min tvätttid OCH min torktid. Hur svårt kan det vara att följa ett jäkla schema!
 
Man kan gå ut ur badrummet spritt språngande naken utan problem. När jag kliver ut ur i badrummet här i stan ser jag rätt in i radhuset mittemot. Jag har fortfarande inte vant mig vid denna omställning och det är mycket troligt att jag kommer inom snar framtid bli anmäld för förargelseväckande beetende av grannarna. Dvs blotting.
 
Men såååå var trivs jag bäst?
 
 
Kan ni inte matte eller?
 
Hemma på vår gata i stan där vi bor♥

Kommentarer:

1 Camilla :

Kul att bi trivs, hur går det för katten då?

2 Camilla :

Kul att bi trivs, hur går det för katten då?

3 Camilla :

Menade inte att låta tjatig 😜

4 Carina:

Haha jag får också dubbla kommentarer jämt, fattar inte vad det är för fel😄 Jo katten trivs jättebra, vi har byggt en katttrappa ner från balkongen så hon kan gå ut och in som hon vill. Men hon ligger mest i soffan och jäser faktiskt, hon är ju pensionär nu vettö👵🏻😄😼

5 Petra:

Meh åh. Är det Torshavn? Min bästa vän bodde där när jag och Micke bodde i Ekeby.

6 Carina:

Det stämmer bra det:) jasså har ni också bott i Ekeby...trivs jättebra i området😊

7 Anonym:

Ja, vi bodde där när Robin gick i 6års och jag va gravid med Elias :) (flyttade till slavsta när Elias var 6 mån) Nordengatan:) Ekeby är lätt bästa stället i hela Uppsala (tycker jag) 😄

Kommentera här: