On fire....

Jag är en person som ÄLSKAR att tända ljus. Så fort jag kommer hem från jobbet går jag runt och tänder. Detta betyder alltså inte att jag är en person som kan hantera ljus speciellt bra. Förra veckan lyckades jag nämligen både elda upp min favvotröja och vid ett annat tillfälle håret. 
 
Läste på Egoinas blogg att hon också råkade luta sig över ett ljus och eldade upp håret och hennes reaktion var lite annorlunda än mitt...äh lite ojämt hår har ingen dött av...menade hon.
 
Själv jobbar jag inte så. Här var min reaktion...
 
MITT HÅR BRIIIIIIIINNER!
 
tystnad från resten av familjen.
 
MEN SÅG NI INTE LÅGAN?!!!
 
tystnad från resten av familjen.
 
MEN JAG ÄÄÄÄÄÄLSKAR MITT HÅR (?) JAG HAR BRÄÄÄÄÄÄNT UPP ALLT.
 
fortfarande radiotysnad från familjen.
 
MEN HERREGUD MITT HÅR BRANN JU! JAG ÄR SKALLIG!
 
sen rusade jag in på toaletten för att upptäcka...att inget hänt. Inte ett spår. Lunkande tillbaka till bordet och avslutade frukosten med en familj som såg väldigt skeptisk ut.
 
Man skulle kunna säga att det är jag som gett ordet "dramaqueen" ett ansikte.
 
 
Men men jag kämpar på...just i detta nu i mitt vardagsrumsfönster....

Kommentera här: