Skitmat!

Alltså det är ju fel i huvudet på alla maträtter!
 
Det är inte MIG det är fel på det är MATRÄTTERNA som inte är kloka i huvudet! Som igår tex bestämmer jag mig för att göra stuvade makaroner så jag googlar och där stod det att jag skulle koka upp makaronerna i mjölk i 25 minuter under omröring.
 
Ja så jag rör utav bara fan. Jag rör och rör. Men vem i helskotta orkar röra i TJUGOFEM minuter så efter en kvart bestämmer jag mig att kika lite i Instagram (och möjligtvis lite facebbook) (och frisyr-inspo) (och googling av julklappstips) för kom igen, det ska väl en maträtt klara av!
 
Men nähädå BURN BABY BURN skrålade det i kastrullfan. 
 
FEL. I. HUVUDET. SÄGER. JAG!
 
Min kastrull ser numera ut såhär! 
 
Jag borde stämma någon. Måste bara komma på vem.
 

Kommentarer:

1 Sandra:

Så blir det för mig med när jag kokar i mjölk. Så jsg kokar makaronerna först och gör en stuvning på sidan av och blandar ihop sedan. Mycket enklare!

2 Carina:

AHA tack för tipset👍👍👌🏼

Kommentera här: