Bra fredag och Gunde...

Idag är det en firma som abonnerat hela mitt jobb för att ha en personalferka. Det är alltså just i detta nu full rulle på Glada Grisen. Fördrinkar som ska ut, drinkar som ska blandas, mat som ska serveras, vin som ska hällas upp, kaffe som ska förberadas och en hel jävla bunt med avec som ska delas ut.
 
 
Men ja inte för mig då alltså för jag är ledig. HA. Fattar inte riktigt hur det gick till men jag är inte den som klagar.
 
Nej istället drog jag ihop en sån jäkla fredagsmys här hemma att hela Skäris grannar stod och avundades i fönstren. OMG hon kan det där med fredagsmys hon hörde jag hur dom viskade ute i snöyran.
 
Och jorå, jag är ganska nöjd själv faktiskt.
 
 
 
Den här förrätten jag gjorde tex går ju inte av för hackor. Hasselnötspanerad Halluomi på en bädd av medelshavssallad och honung. Jodå.


Och nu sitter jag och glor på Fångarna på fortet, dricker skumpa och väntar på att Robin ska vakna från nattningen av Theodor. Det kan jag iofs få vänta förgäves på. Natta barn är fanimej förenat med livsfara för ett fredagsmys.
 
Oj nu ropar Gunde skyyynda skynda så nu börjar bli spännande.
 
 
Måste dra. Hej.

Kommentera här: