Ledig helg och nya ord...

Jaha så var helgen över. Jag har faktiskt varit ledig både lördag och söndag. Skulle egentligen jobbat igår men så fick jag detta mess igår av chefen...

 
 
Jag har aldrig svarat på ett mess så fort...hehe.
 
Ja så vad har jag pysslat med på min lediga helg då? Jo jag var ju på en superduper trevlig middag i lördags men framför allt har jag lärt mig jättemycket. Låt mig stapla upp mina lärdomar från helgen.
 
* Det finns USB-uttag på bussarna. Det hade jag ingen aning om. Ovanför huvudet sitter ett uttag för mobiler och jag blev sjukt jäkla glad när jag upptäckte det. Min skräck är ju att mina batterier ska ta slut när jag åker hem på kvällarna och jag inte kommer kunna ringa mamma när jag blir jagad av vildsvin. Trodde aldrig jag skulle säga det här men TACK UL, förjäkla bra service.
 
 
* Det finns något som heter Black Friday. Under alla mina 38 år har jag aldrig någonsin hört ordet men denna helg har jag läst det ordet 5305943 gånger.  Black Friday betyder alltså att man kan fynda som fan denna dag. En fråga kvarstår dock...är det första året butikerna kör med det här? Eller har jag bara missat detta alla dessa år? 
 
Men vaffan...
 
medans jag skriver det här får jag detta mess. Cyber Monday? Vad är det frågan om? Vad är detta för hittepå! Tacka vet jag vanlig hedlig realisation.
 
 
Sista punkten vad jag lärt mig i helgen:
 
*Tjockkatten har INTE gått i pension som jag trodde. Inatt hörde jag en råttjävel i köket och såg hur hon flög in i köket för att fånga den. Frågan idag är bara...fick hon tag på den? Var har hon gömt den? Varför går hon runt och hånler? 
 
 
Ja den som lever får se.

Kommentera här: