Lönnmördare och snilleblixtar...

Jag och mamma hade ett nyckelproblem igår. Hon skulle lämna mitt hus senare än mig så vi diskuterade hur vi skulle göra med nyckeln. Först tänkte vi gömma den på altanen men jag kände mig inte ok med det. Inte för att jag var rädd att någon inbrottstjuv skulle hitta den utan för att jag var rädd att någon random mördare skulle hitta den, bygga en lönngång under sängen och BOSÄTTA sig där. Jo det har faktiskt hänt på riktigt!
 
 
Tror jag?
 
 
Hur som helst löste vi det på ett annat sätt men det fick mig och tänka på en sak som hände när jag var liten. Jag var nämligen ensam hemma och ville gå till en kompis, mamma hade dock ingen nyckel med sig så då kom jag på en snilleide. Jag ställde ut ett par stövlar, la i nycklarna och skrev en lapp som jag tejpade på dörren. Den löd...
 
 
Hej mamma. Jag har gått till Marlene.
 

Sen avslutade jag lappen med en text som var så liten att en inbrottstjuv inte skulle se men lagom stor så mamma skulle kunna läsa...
 
Ps. Nyckeln ligger i stöveln.
 
 

Alltså...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tur att man blev smartare med tiden.
 
 
Eller nått.

Kommentarer:

1 pia:

He he he, totalt underbart =) Vem har sagt att man måste vara en James Bond =)

Kommentera här: