Gorgonzolakyckling på Skäris vis...

 
Såg den här bilden igår i en kokbok. Det här ska fanimej jag göra imorgon tänkte jag, impa skiten ut Robin när han kommer hem från jobbet liksom. Ja så jag gick och köpte alla ingredienser, t om dom där avokadojäklarna köpte jag. Sen ställde jag mig nöjt vid spisen och följde receptet till punkt och pricka. Fick tom sån feeling att jag satte på favvomusiken och hällde upp ett glas vin. Jag är BÄST i köket!
 
 
Sen hände något.
 
Jag vet inte riktigt vad men maten såg inte riktigt ut som på bilden...
 
 
WTF???
 
 
Jag tror att såsen skurit sig lite sa Robin när han kom hem.
 
 
No shit Sherlock muttrade jag, svepte det sista vinet och stängde av musiken som hakat upp sig i cd-spelaren. Nädå, det sistnämda gjorde jag faktiskt inte.
 
 
Jag lever inte kvar på 90-talet heller!
 
 
Eller?

Kommentarer:

1 Peggy:

Fick mig ett gott skratt igen....Men du gjorde i alla fall ett tappert försök. Gick det att äta ändå fast det skurit sig? Smaken var det säkert inget fel på, men det ser ju inte så aptitligt ut, man kan ju alltid blunda när man stoppar in en tugga och tänka "åh gud va´ gott"!

2 Carina:

Hahaha ja det smakade faktiskt gott men vi borde blundat;))

Kommentera här: