Dagens samtal

Konsten att hjälpa den äldre generationen...
 
 
Person 1: Kan du hjälpa mig att maila?
 
Jag: Absolut, vad är det för mailadress?
 
Person 1: Torbjörn1 snabel a bla bla bla.
 
Jag: Ok...plockar fram mobilen och skriver in adressen.
 
Person 2: Men nu skriver du ju Torbjorn...TorbjÖrn stavas det.

Jag: Men man kan inte ha Ö i en mailadress.
 
Person 2: Då har dom börjat med det nu!
 
Jag: Mmm vi säger så...men det är något fel, det går inte att maila den här adressen. Är du säker på att han sa Torbjorn1? En etta efter Torbjorn?
 
Person 1: JA!
 
Jag: Ok ok jag får googla människan och försöka hitta rätta adressen.
 
googlar...
 
Jag: Men här är han ju, det är ingen etta efter Torbjorn.
 
Person 1:  JO HAN SA...ETT!
 
Jag: Han sa antaglien at..Torbjorn AT...som i snabel a?
 
Person 1: Så kanske det var...men kan du maila eller inte!
 
 
 
 
 

Kommentera här: