Det där med glatt humör....

När jag åkte buss härom dagen hejade jag som vanligt på busschauffören när jag klev på. Hej svarade han surt men bemöda sig inte ens att titta på mig. Trevlig tänkte jag och stoppade in mitt busskort i kortmaskinen.
 
Tyvärr råkade jag trycka in kortet för hårt och då spottar maskinen bara ut kortet igen. Oops sa jag och sneglade på busschaffören, han i sin tur stirrade fortfarande ut genom fönstret och om det här varit en serietidning hade det garanterat kommit rök ur öronen på honom.
 
 
Tryckte in kortet igen och råkade göra om samma misstag. Maskinen spottade bara ut kortet igen. Hehe är det mig eller maskinen det är fel på frågade jag, dig svarade busschaffören kort och den här gången tror jag faktiskt det kom lite rök ur öronen på honom. Jaha ok det är mig det är fel på här alltså.
 
Säga vad man vill om busschaufförer men det är sjukt ärliga iallafall.
 
 
 
 
 
Förlåt att jag hade mage att kliva på din buss herr busschaufför...

Kommentarer:

1 Jeanette:

Vilken idiot! Ta körkort så slipper du det där ;)

2 Stina:

Alltså, jag säger ju det! Gubbar! Vad är deras problem?

Kommentera här: